Yozgat Bozok Üniversitesi

YÜKSEKOKULUMUZDAN HABERLER

Öğretim Üyemiz Doç. Dr. Ersin KANTAR Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasında

Yozgat Bozok Üniversitesinden 4 bilim insanı “Dünyanın en etkili bilim insanları” listesine girmeyi başardı.

Amerika Birleşik Devletleri ve Hollanda’dan bilim insanlarının yer aldığı bir ekip tarafından; bilimsel makalelerin sayısı, atıf sayısı, yazar sırası, yazar sayısı, kendine atıf oranı gibi değişkenlerden oluşan ve kompozit indikator bilimsel etki endeksi kullanılarak, dünyanın en etkili bilim insanları belirlendi.  Çalışma, 1996-2019 yılları arasında en az 5 makale yayınlamış olan yaklaşık 7 milyon araştırıcı üzerinde yürütüldü.

Plos Biology isimli bilimsel dergide yayımlanan listede, Üniversitemizden Sorgun Meslek Yüksekokulu Optisyenlik programı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ersin KANTAR, Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Mehmet EKİCİ ve Doç. Dr. Abdullah SÖNMEZOĞLU, Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Mehmet BAKIR dünyanın en etkili bilim insanlarından oldu.

Öğretim Üyemiz Doç. Dr. Ersin KANTAR istatistiksel fizik, nanoyapıların manyetik özellikleri ve de disiplinlerarası ekonofizik üzerine çalışmalar yapmaktadır.

Dünya çapında üst düzey bilim insanın yer aldığı herkese açık veritabanına ve listeye  https://data.mendeley.com/datasets/btchxktzyw/2 adresinden ulaşabilirsiniz.

16.11.2020 09:56